יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

על כלכלה, מתימטיקה, ותורת המשחקים


האמת היא שאני משוחד.
אולי אני אוהב פיזיקה (השנה אלמד את הנושא הזה, ואני מקווה שגם התלמידים יאהבו אותו!), ואולי אני גם אוהב מדעי המחשב (אולי יום אחד אולי אלמד גם את זה...), אבל כלכלה, מתימטיקה, והשילוב הכי פופולרי שלהם, תורת המשחקים, הוא הנושא שלמדתי באוניברסיטה.
גם לפני שלמדתי את הנושא הזה באוניברסיטה, האמת היא שזה התחום שהכי עניין אותי במתימטיקה.
הסיבות אני חושב הן די ברורות: זה נכון שפיזיקה מאפשרת לך להבין את העולם הסובב אותך בעזרת מתימטיקה, וזה נכון שמדעי המחשב מאפשרים לך ליצור דברים חדשים בעזרת מספרים (לא בטוח שדרך ההסתכלות הזאת הופכת אותך למתכנת טוב...), אבל תורת המשחקים ממש מאפשרת לך להבין את העולם שסביבך, את האינטראקציות בין אנשים או גופים (חברות, מדינות), בעזרת מתימטיקה.
בעיני זה ללא כל ספק השימוש המפעים ביותר במתימטיקה.
וגם, השימוש שמתקשר הכי טוב ליצירה היהודית (למשל התלמוד) לאורך הדורות, ולכן גם ללא ספק התחום המדעי הכי 'ישראלי', במובן שהוא התחום שבו ההצלחות הישראליות הן הכי מוכחות.
חבל רק שבמערכת החינוך הישראלית ממש לא מתקרבים לנושא...





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...