יום שבת, 7 באוגוסט 2021

חידת אבן השתייה - מה מכינים במכינה?

הרבה ד"ר תמר דבדבני - תמר דבדבני, רבה
 
המחזור הראשון של המכינה של בתנועה ליהדות מתקדמת התחיל בספטמבר 2003.
אני זוכר שלמדנו הרבה תלמוד עם הרבה תמר דבדבני.
זה היה כיף גדול.
לפני זה היו כמה שנים שבהן לא למדתי תלמוד בכלל, והיה כיף לחזור.
גם הגישה ה'רפורמית' לתלמוד הייתה מרעננת. הרעיון של לחקור את הרקע הפסיכולוגי של הדמויות היה חדש לי, וזו דרך טובה לקרוא את התלמוד לדעתי.
מובן שלא הסכמתי עם הכל, אבל גם זה היה חלק מהכיף.
ואז פתאום הבנתי איזה מין רומן אני צריך לכתוב.
רומן על חזי דורון, נער בן 14 מחיפה שלומד בכיתה עם אופיר כץ, אופיר עובר לארצות הברית וחזי עובר לעולם אחר בו רבן יוחנן בן זכאי הקים ישיבה ביבנה לפני אלפיים שנה, למרות שמעולם לא חרב בעולם הזה בית המקדש!

הנה קטע מן הגרסה הראשונית:
"גלוסקא המורה המשיך את השיעור כרגיל, הוא פלט את המשפטים משפתיו כאילו היו קליפות של גרעינים. "וכך שינה רבן יוחנן בן זכאי את תולדות העם היהודי, כאשר הקים את הישיבה שלו, הוא הפך אותנו מדת של הקרבת קורבנות, לדת של לימוד תורה." גלוסקא התהלך בין השולחנות, ונפנף את הסרגל הארוך שלו בהתלהבות. כרסו התנדנדה בין השורות, ושערו הארוך והדליל הקיף את ראשו כמו במצור של אטריות.
הוא המשיך את דבריו: "ואז... רבן יוחנן בן זכאי הלך וטייל בשוק וקנה שתי פרות. האם בכל הכיתה הזאת אין אחד שמקשיב? האם חזי יקירי נרדם לגמרי? בוקר טוב חזי!" המשפט האחרון לווה במכת סרגל עזה על שולחנו של חזי."
 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...