יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

אבל איזו מתימטיקה


אם רק הוראת המתימטיקה היא הוראה של "אמתות נצחיות", אז הכל צריך להיות מאוד פשוט - בפרט מה ללמד ואיך ללמד.
מסתבר שזה לא פשוט בכלל.
גם אם אנחנו כבר יודעים מהי מתימטיקה (נושא שבעזרת ה' ארחיב עליו מעט בעתיד), וגם אם אנחנו יודעים איך ללמד אותה, נשאר העניין שמתימטיקה היא תחום מאוד רחב, וצריך לבחור מה ללמד את מי, מתוך הנחה שתמיד יהיו תלמידים בעלי רמות ידע שונות בכיתה.
הנה סיווג של המקצועות המתימטיים (מתוך הויקיפדיה באנגלית), על פי הסיווג הזה יש סיווג ראשוני, משני ושלישוני.
בסיווג הראשוני ישנם ששים נושאים 'בסיסיים' במתימטיקה.
אני חושב שאפשר להניח בבטחה שגם סטודנט בוגר תואר ראשון יהיה במקרה הטוב בעל היכרות מאוד בסיסית עם לכל היותר עשרה מתוך ששים הנושאים.
תלמיד תיכון, גם ברמה הגבוהה ביתור, לא יבין כנראה אף אחד מן הנושאים הללו באמת.
אז מה אפשר לעשות? 
איך אנחנו יכולים לצפות למשהו בכלל מהוראת המתימטיקה?