יום שבת, 14 באוגוסט 2021

חידת אבן השתייה - מה נשתנה

 


כתבתי את הטיוטה הראשונה של חידת אבן השתייה בזמן המחזור הראשון של המכינה למנהיגות יהודית מתקדמת שאותה הקמתי.
זה היה לקראת פסח 2004, כלומר לפני פחות או יותר שבע עשרה שנים וחצי.
אני זוכר שמאוד התלהבתי מעצמי, ושלחתי את הספר להוצאת הקיבוץ המאוחד.
הוא לא התקבל, ואולי אני צריך לשמוח על כך, כי בשנים הללו למדתי הרבה על ספרות ועל כתיבה, ואף פתחתי הוצאת ספרים, והוצאתי כמה ספרים.
חשוב מכך, בספר עצמו חלו כמה שינויים מהותיים:
  • חזי הוא עכשיו בן 18.
  • גם אופיר, אבל אופיר הוא כבר לא חבר מהכיתה של חזי בחיפה.
  • חזי לא סתם ככה עובר לעולם המופלא, יש תהליך.
  • יש מכינה קדם צבאית :)
  • יש רומנטיקה.
  • הספר יותר ארוך.
  • יש מפות.
  • יש פחות הסברים, ויותר פעולות.
בקיצור, אני חושב שהספר עכשיו הוא טוב יותר, והיה לגמרי כדאי לחכות כל-כך הרבה זמן!
וכמובן, לא הייית יכול לעשות דבר מכל אלה ללא ההתמדה והמסירות (ארוכות השנים) של העורכת שלי - מירי פלד!
ניתן לקנות את הספר בגרסה אלקטרונית באתר מנדלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...