יום ראשון, 19 ביולי 2015

רדיו רמאללה נגד גבעת חלפון



אז בשבוע שעבר אמרתי שאני רוצה להתחיל לתאר את השקפת העולם השמאלית שלי בצורה פחות או יותר כרונולוגית, וזה מה שאני רוצה להתחיל לעשות עכשיו.
אבל למרות ההתחייבות הכרונולוגית, נראה לי הגיוני לתאר קודם כל את ההשקפה בצורה כללית.
ניתן לתאר אותה כך: המטרה של הציונות בכלל, ושל מדינת ישראל בפרט צריכה להיות הקמת מדינה דמוקרטית מזרחית.
נראה שפחות או יותר כל הקשת הפוליטית המיוצגת בכנסת (בוודאי המפלגות היהודיות) לא מסכימה עם הטענה הזאת, או באופן עקרוני או בפועל.
בגדול השמאל בישראל שואב את השראתו מדמוקרטיות מערביות בכלל, ומן המפלגות שבאגף השמאלי באותן מדינות בפרט. לעתים אתה שומע טענות של השמאל כנגד קיפוח או אפלייה של ערבים (ולעתים אפילו של מזרחים), אבל הרושם שלי הוא שעיקר הטענה הוא משהו כמו: 'הם לא יודעים איך להיות מערביים כמונו, אז יש להם פיגור כלשהו שאנחנו בטובנו צריכים לעזור להם להתגבר עליו'.
בגדול אני לא מבין את החזון של הימין בישראל כרגע, או לפחות ברבע המאה האחרונה. מצד אחד הימין הוא 'בעד מזרחיים', מצד שני לא לא באמת משלב אותם בעמדות מפתח. מצד אחד הוא בעד שוויון לערבים, ומצד שני הוא לא. מצד אחד הוא חושב שאנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ומצד שני הוא חותר תחת אושיות הדמוקרטיה מפחד, המלווה לעתים בהערצה למדינות שסביבנו. אני בכל אופן לא ממש הבנתי.
עכשיו אני חושב, והולך להסביר באריכות למה אני חושב שהחזון שלי הוא לא רק רצוי, כי זה יהיה נחמד, אלא שזה החזון היחידי האפשרי באילוצים הקיימים (מדינת ישראל היא כוח קטן מאוד במזרח התיכון, או בכל דרך אחרת בה נבחר להגדיר את המיקום שלנו), אבל בינתיים, בפוסט הזה, אני הולך להסביר את הכותרת.
ובכן 'רדיו רמאללה' הוא שיר שהמלים שלו נכתבו על ידי ישראלי ממוצא אשכנזי, והשקפת עולם קומוניסטית (יעקב גלעד). הוא מתאר את החיים של נער מתבגר השואב את הידע שלו על מוזיקה מערבית מתחנת הרדיו של רמאללה. לילה, השדרנית האהובה עליו מפסיקה לשדר אחרי כיבוש התחנה על ידי כוחות צה"ל.
בקיצור זה החזון שלי בצורה הטרגית. ניתן לשאוב השראה מהמדינות (והערים) השכנים לנו, כולל השראה 'מערבית', אבל המלחמות מפריעות למימוש החזון הזה.
הסרט 'גבעת חלפון אינה עונה' מתאר את החזון בצורה קומית. גם החיילים המצריים, וגם חיילי צה"ל נמצאים במצב בו העניין שלהם בסוגיות בטחון הוא נמוך יחסית. אמנם יש 'אקשן' צבאי בסרט (ויקטור חסון נשבה על ידי המצרים, ומשוחרר על ידי חיילי צה"ל), אבל הרושם הוא שויקטור חסון לא מתנהל בשבי המצרי כשבוי אלא כבן שיח על סוגיות כמו איכות הקפה ודירות בשכונות השונות של קהיר (שייקה לוי המשחק את ויקטור חסון אכן עלה ממצריים).
אגב, ראוי לזכור שחסון נפל בשבי בגלל טעות בניווט שנבעה מרצונו לדוג דגים טריים.
לסיכום, יש הבהובים של הרעיון שלי בתרבות הישראלית, אבל הוא בהחלט לא רעיון מרכזי...



2 תגובות:

  1. https://www.conservapedia.com/Nazism_at_Arab_Palestinians

    Nazism at Arab "Palestinians"

    Not just in the 1930's/40's but today.

    גזענות ערבית: נאציות אצל ערבים. "פלסטינאים". לא רק בשנות ה30 וה40... אלא גם כיום.

    השבמחק
  2. HAARETZISM: Haaretz hate site, anti-Jewish racism, fabrication, half-truths, pro-terror, false Racialization:

    Since, especially, the early 2000s' unreliable Haaretz has been systematically exaggerating, often invented fake news, fabricating facts (sometimes apologizing weakly and only after the falsehood was widely disseminated) and apologetic for racist Arab attacks targeting Jews, yet slapping falsely the "racism" label exclusively on those that fear the very racist attacks. In general, using big words terminology like "racism" and "fascism" when not even related (some stated, it's intended for bait clicks). It has incited repeatedly for violence. And above all, has been spreading hatred against Jews, including vile hate cartoons. It's widely quoted by neo-Nazis. And all of the above, with a fanaticism. In its zealotry, it even rewrites history.

    Hate And A Racialization Earoneous Termimolgy Zone.

    __

    Harm.
    Hate.
    Hostility.
    Hoax.
    Humbug.
    hoodwink.
    Hatched.
    Half-truths.

    History-rewriters.

    ________

    Artificial.
    Altering.

    Aberrant.
    Abhorrence.

    Animus.
    Animosity.

    _______

    Racist.
    Racializations.
    Arouse.
    Rancor.
    Repugnance.
    Revulsion.
    Red herring.
    Rewriting.

    ______

    Erroneous, ersatz.
    Erroneous-editors.
    Eagerness.
    Exaggeration.
    Erratic.
    Enmity.
    Enmity-effortfully.
    Egging-on-Encourage-Enmity.

    ____

    Trolls.
    Trump-up.
    Text-To-Tap-In...
    Tar, Tarnishing.
    Twisted-Terminology.

    ___

    Zealots-Zone.
    Zero, Zilch.

    השבמחק

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...