יום שני, 27 ביולי 2015

להתחיל מבראשית - כלומר מהמפץ הגדול


הגיע הזמן לגלות את הקלפים שלי: אני לא רק שמאלני, אלא גם אדם מאמין, אף כי קיום המצוות שלי מעט לוקה בחסר (אני מקווה שבעיקר לוקה בחסר בתחום שבין אדם למקום, אבל לך תדע...)
אם אני אדם מאמין, מדוע אני מאמין במפץ הגדול (ובגיאולוגיה מודרנית, ובאבולוציה וכו')? כי אני חושב שרק התיאוריות של המדע המודרני מסבירות היטב את המציאות. הייתי מנסה, בכוחותי הדלים, להסביר איך וכיצד, אבל רבים וטובים ממני עשו זאת, ואתן לפחות תמונות של כמה (מהכריכות של הספרים של) הגיגיהם בסוף הפוסט.
אבל אם אני חושב שהמפץ הגדול נכון, איך אני מאמין באלוהים?
פשוט מאוד! לא רק שאני מאמין באלוהים, אני עדין לא מבין איך הרב אמנון יצחק לא גילה את המפץ הגדול כהוכחה לאמונה!
אחרי הכל במפץ הגדול נוצרו חלקיקים לפי איזון מאוד עדין בין הכוחות הבסיסיים הפועלים ביניהם. סטייה קלה ביותר למטה או למעלה מן הקבועים המיירצרים את היחס בין עוצמות הכוחות, ולא היו ביקום אפילו אטומים, לא כל שכן גלקסיות, מערכות שמש וחיים...
זו לדעתי גדולתו של הקב"ה, שהצליח לברוא את היקום באיזון דק כל-כך, ועל ידי מספר חוקים קטן כל-כך.
ומה כל זה קשור לשמאלנות? פשוט מאוד. אם האידיאולוגיה השמאלנית מוותרת אפילו במילימטר על ממצאי המדע המודרני, ועל הדרך המדעית לגילוי האמת, היא וויתרה על כל המאבק מראש.
אין כל דרך לשכנע אדם לעשות דברים שנוגדים את 'ההגיון הטבעי' שלו, אם אין בצד השני של הכף טיעונים כבדי משקל אחרים...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...