יום חמישי, 23 באפריל 2009

שעת כדור הארץ

אמרו לי שכדאי לכתוב על נושאים ירוקים. אני אשמח לכתוב על נושאים ירוקים, הבעייה היא שכתיבה רצינית על נושאים ירוקים, כתיבה שתועיל באמת לכדור הארץ, צריכה חישובים מייגעים.
רוצים דוגמא?
בבקשה!
היום הופיעה בעיתון 24 דקות ה"עובדה" הבאה: ב"שעת כדור הארץ" 2008 ירדה צריכת החשמל בתל אביב ב43 מגוואט - שווה ערך להורדה של עשרת אלפים מכוניות מזהמות מהכביש למשך שנה.
אני טוען שזה קצת לא מדויק. 
למה?

[תחילת הסבר משעמם]
דבר ראשון, הבה נניח כי כוונת העיתון היא 43 מגווט שעה, ולא מגווט. הורדה של הספק יכולה להיות שווה לכל כמות של אנרגיה, ולכן 43 מגווט הוא פשוט מספר חסר משמעות. עכשיו 43 מגווט שעה הם 154.3 מיליארד ג'אולים, שזה די הרבה...
אבל, כפי שכתוב בלינק למעלה, בליטר אחד של בנזין יש 34.8 מיליון ג'אולים, ולכן מדובר בסך הכל בכ4440 ליטר בנזין. אם נניח צריכה של 12 ק"מ לליטר (די חסכוני), נקבל כחמישים אלף קילומטר. הקילומטרז' הממוצע של אולי שתי מכוניות.
[סוף הסבר משעמם]

לסיכום, אולי, במקום עאלק לחסוך בחשמל, עדיף לוותר על המכונית, תוכלו לחסוך אנרגיה כמו חצי מהעיר תל-אביב בשעת כדור הארץ.
אבל, אם תוותרו על המכונית, תצטרכו לנסוע בתחבורה ציבורית.
בדיוק לשם כך אנו כאן, לשפר את התחבורה בציבורית.
כי אני כבר ויתרתי על המכונית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...