יום ראשון, 10 במאי 2009

גדעון לוי - זה לא קורה לי הרבה

קראתי את הכתבה בלינק למעלה. בדרך-כלל אני לא מסכים עם גדעון לוי. אבל כאן הסכמתי עם כמעט כל מילה.
אני חושב שהרג אזרחים שלא נחקר, הוא פשע מוסרי חמור.
פשע מוסרי חמור, שיוביל לעוד פשעים מוסריים חמורים, כי לא היה תחקיר.
עם המסקנה אני לא לחלוטין מסכים.
לשאול את הבנים (שלי צעירים מדי), הוא פתרון חלקי.
צריך איכשהו להוציא את האמת לאור.
רציתי לכתוב כאן בעבר, שאני חושב שמכינת אורנים למשל צריכה לפרסם את הסיפורים של בוגריה, אבל גם צה"ל צריך לפרסם את התחקירים.
קשה לי להאמין שתהיה בכך פגיעה בטחונית.
אני בטוח שזה יוביל לצבא יותר מוסרי, ובכך יתרום לבטחון.

3 תגובות:

  1. מה זה צבא מוסרי? אני שומעת את זה הרבה אבל לא מבינה. ילד עם רובה זה מוסרי? נער בן שמונה עשרה שבמקום להתחיל לבנות את החיים שלו עושה פסק זמן וצריך לשמור עלי זה מוסרי? זו המציאות. צבא לא יכול להיות שקוף. להרוג זה רע אבל מי שולח אותם? אז אל תדברו על הצבא אלא על פוליטיקה מהלך המלחמה בעזה היה פוליטי נטו ושם מתחילה הבעיה ולא אלאה אתכם בפרטים שאתם מכירים.

    השבמחק
  2. מסכימה על השאלות שמעלה מרים פטל, ולא בגלל שהיא אחותי. אוסיף להלן עוד שאלה - טילים שנופלים על ילד משדרות שהלך לקנות מתנה לאביו ליום ההולדת, וקטעו לו רגל - זה מוסרי? הדבר הכי מכוער, מוג-לב פחדני ועלוב זה לזרוק טילים על אוכלוסיה חפה מפשע. אז נכון שבאותה מידה זה עלוב להרוג אזרחים חפים מפשע בעזה אבל בהבדל אחד קטן - יחי ההבדל - בעזה פגענו באזרחים תוך כדי לחימה. בעזה אזרחים רבים הם לוחמים מרצון או מאונס (פשוט משתלטים להם על הבית ומכניסים אותם לסיטואציה, מבלי לשאול אותם.
    בקצרה - זה נשמע מאוד יפה ונשגב לבדוק את מעשנו ומעשי חיילנו, אבל בל נשכח שאנו נלחמים פה על חיינו ללא מרכאות וללא קלשאות. אם איננו יכולים להסתובב חופשי ולנהל חיים חופשיים בבתינו, שכונותינו, אמצעי התחבורה שלנו וכו - אזי חייבים להגיב. לא היתה ברירה היינו חייבים להגיב. להגיד שלא כואב הלב על הצד השני, במיוחד על אלה שבאמת לא מחפשים להרוג - יהיה שקר. ברור שכואב. אנו בני אדם אבל זה או אנחנו או הם ואגב, צהל כן בודק את עצמו וכן מפרסם בפורומים שונים את מסקנותיו. כדי להיות מוסרי ומתחשב לא צריך לתקוף את הצבא שלך. זה פשוט לא לענין.

    השבמחק
  3. יש חוקים מקובלים בעולם ללחימה.
    למשל להילחם נגד חיילים ולא נגד אזרחים.
    זה למשל מה שמבדיל בין צבא לארגון טרור.
    אני לא חושב שזה מוסרי לשלוח טילים לגני ילדים. אבל גם לא כל תגובה להפצצה בטילים היא מוסרית.
    אפשר להגיב בצורה לא מידתית.
    אני אישית חושב שזה גם לא חכם, וגם בסופו של דבר הופך את כל הקיום שלנו כאן לחסר טעם...

    השבמחק

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...