יום שלישי, 12 במאי 2009

ועכשיו קצת יותר ברצינות

מבחני פיז"ה נערכים כל שלוש שנים, החל משנת 2000, בכל מדינות ה OECD. כפי שאני מניח שידוע לכולנו, ישראל די סוגרת את הטבלא.
בעבר כתבתי כאן שנראה לי שאחת הסיבות העיקריות לכך היא שישראל פחות ממוקדת בשלושת הנושאים הנבדקים הפיז"ה.
פרופ' סורל קאהן טוען שהבעייה מתחילה עם העובדה שיש לנו הרבה תלמידים ומעט כסף.
בלינק למעלה, מי שעורך את המבחנים טוען שהבעייה היא שמערכת החינוך בישראל היא לא שיוויונית.
ובקישור הזה, אם אתם ממש משקיעים, תוכלו לקרוא את ניתוח המגמות של אנשי פיז"ה עצמם (מסמך של 165 עמודים...):
אשמח לכל תגובה, אני חושב שאזרחים פשוטים צריכים לדון בנושא הזה. לא נראה לי שדיוני התקציב כל שנה, או שביתות המורים, או הרפורמות שלא מיושמות, מצליחות לפתור את הבעייה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...