יום שני, 20 באפריל 2009

תחבורה ציבורית בשבת

בלינק למעלה כתוב ששלוש הצעות חוק פרטיות הוגשו בעד תחבורה ציבורית בשבת.
אני חושב שתחבורה ציבורית חוסכת חיים של אנשים, שאחרת היו מתים בתאונות, כך שמדובר בפיקוח נפש, ופיקוח נפש, כידוע לכולנו דוחה שבת.
אני גם חושב שתחבורה ציבורית בשבת תחסוך המון כסף, ותאפשרל לאלה מאיתנו שאין להם מכוניות (אני), וכן רוצים לנסוע בשבת (שוב אני), להגיע לים בשבת, למשל.
מה שלא מתאפשר כרגע אם אתה גר בבאר שבע למשל.
אגב, הרבה מהעומסים המאוד לא נעימים בתחבורה הציבורית קשורים לדברים שקורים ביום חמישי בערב, או ביום שישי בבוקר, או במוצאי שבת, כך שיראי ה' שבינינו יוכלו להגיע בבטחה טובנעימות, ועם פחות סכנה לחילול השבת, אם רק , לו רק, תהיה תחבורה ציבורית בשבת.

2 תגובות:

  1. בעיקרון אתה צודק. רצוי שתהיה במדינת ישראל תחבורה ציבורית גם בשבתות. לא לנסוע בשבת? זה תופס רק לגבי חלק מאוכלוסית המדינה, מיעוט, ואין סיבה שהרוב יסבול, משום שיש מיעוט שמאמין שאסור לנסוע בשבת.
    זה בעיקרון. במציאות שלנו הדבר הזה התקבל מסיבות של אינרציה, של סטאטוס קוו, ורוב האנשים כבר רגילים לזה, ולא יצאו להילחם על תיקונו. יתר על כן, יש בתחום הזה בעייות פי אלף יותר חמורות ויותר כואבות, שראוי להיאבק עליהן: מסורבות הגט, גיור לבנים לאב יהודי, ברית הזוגיות, כשרות ללא כפייה דתית חרדית, שמיטה, לימודי ליבה, גיוס של כל חייבי הגיוס, הקטנת קיצבאות הילדים ויתר תקציבי התמיכה בחרדים ושליחתם לעבודה - שהנושא של תחבורה בשבת הוא הרבה פחות רציני מכל הנושאים המהותיים שהזכרתי. אני לא רואה שמישהו נילחם ברצינות על הנושאים החשובים באמת. יתר על כן הפוליטיקאים החילוניים הם הם אלה שמוסרים ברצון את זכויותינו בידי החרדים, כדי לזכות בשילטון ובג'ובים. לכן מי שמעלה את נושא התחבורה בשבת, אני חושש שהוא רוצה רק לגרוף קולות של בוחרים, או שאינו יודע מה שהוא שח.

    השבמחק
  2. יוסי היקר,
    אני לא מסכים אתך כל-כך.
    לטעמי בעיית התחבורה הציבורית בשבת היא בעייה של פיקוח נפש.
    אני אתך בכל המאבקים האחרים, אבל פיקוח נפש זה פיקוח נפש.
    וסטטוס קוו הוא טיעון לא חזק כנגד פיקוח נפש, לעניות דעתי כמובן.

    השבמחק

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...