יום שלישי, 28 באפריל 2009

כמה דקות אחרי הצפירה

אפשר לקרוא בלינק למעלה הגיגים של אדם חרדי המסביר מדוע הוא לא יעמוד בצפירה.
למען האמת, לא כל-כך משנה לי אם הוא כן או לא עומד בצפירה.
משנה לי שאני חושב שהדיל שהוא מציע בין חרדים וחילונים בישראל הוא לא דיל טוב.
לפי הדיל, החרדים אחראים על כל מה שהיה בעבר. על המסורת היהודית, על ההיסטוריה, על הספרייה היהודית לדורותיה.
ולפי אותו הדיל, הציונים, חילונים ודתיים, אחראים על כל מה שהווה, על הפוליטיקה, על הביטחון, על הממשלה, על התרבות הקיימת (תיאטרון, ספרות, קולגוע, טלויזיה).
הבעייה היא שלא רק שהדיל מוצע, הוא גם מתקבל על ידי רוב הטוקבקים.
אני מבקש להציע דעה אחרת.
לדעתי לא ניתן לנהל את מדינת ישראל ללא העבר וללא ההווה. אנחנו צריכים את התרומה החרדית, ואת התובנות החרדיות בהווה. 
וסליחה, הם צריכים את נקודת המבט החילונית, החופשיה ממוסכמות, על מנת להתמודד עם העבר (עוד על כך בהמשך).
אז מה הדיל החדש?
לא יודע. אשמח לקרוא תגובות, אבל,
אתמול סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר שהוא מטפל בשפעת החזירים, אך הוא הציע לקרוא לה שפעת מקסיקנית.
אני מסכים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...