יום חמישי, 14 במאי 2009

אם הייתי מלמד פילוסופיה עכשיו

פעם, לפני שנים רבות, כשעוד ריכזתי את המכינה למנהיגות יהודית מתקדמת ביפו, לימדתי פילוסופיה.
אני ממש לא מומחה לפילוסופיה, ולא ידעתי איך ללמד, אבל החניכים של המכינה כל-כך רצו ללמוד, ולא מצאתי מורה, אז הסכמתי.
לימדתי לפני הספר "עולמה של סופי" שהוא ספר מצוין על פילוסופיה, ילידים בערך בגיל 12.
גם מהסיבה הזאת, וגם כיוון שאין בו כל-כך הרבה ציטוטים, וגם בגלל שאני לא פילוסוף, תלמידי המכינה לא אהבו כל-כך את שיעורי הפילוסופיה.
לו הייתי מלמד היום, הייתי מלמד עם הספר "חלום התבונה" של אנתוני גוטליב, שיצא בעברית ממש לא מזמן.
הספר אמנם מגיע רק עד לפני דקארט, אבל הוא בהחלט מעניין, ומספיק לשנה שנתיים של שיעורים שבועיים.
אנתוני גוטליב היה העורך הראשי של האקונומיסט, וכך, הספר כתוב בשפהפשוטה ומאוד מדויקת. באמת מומלץ, ולא רק לתלמידי מכינות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...