יום שישי, 15 במאי 2009

הסופר כאומן לחימה

ג'ים היינס 24 באפריל 2009

חגורה לבנה: מסמלת את הדף הריק, אותו אמור התלמיד למלא במהלך אימוני. זוהי דרגת ההתחלה. התלמיד מתחיל  ללמוד את הטכניקות של אומנויות הכתיבה. התלמיד מכיר את מבנה הקובץ, נימוסי סופרים, ומבנה סיפור פשוט.

חגורה צהובה: מסמלת את המעטפה, ומראה כי התלמיד יכול לנסות להגיש את עבודתו. התלמיד הוא עכשיו כותב המגיש סיפורים לכתבי עת, ומתחיל לרכוש את המשמעת של אומנויות הכתיבה. התלמיד למד להיות עיקש אל מול קשיי הדחייה, ולקבל ביקורות ספרותיות.

חגורה ירוקה: מסמלת את התחלת היישום של החוק היוגי. התלמיד שינן את החוק היוגי (הכסף עובר לסופר), אבל ההבנה האמיתית מגיעה רק בשלבים מתקדמים יותר. התלמיד למד להיות ממושמע, ולכתוב בזמנים קבועים, וייתכן שהוא מתנסה בסוגות אחרות כמו?: סיפורים קצרצרים, סיפורים קצרים, נובלות ורומנים.

חגורה כחולה: מסמלת את השמיים הכחולים, ואת חלומותיו של התלמיד לאחר שמכר את הסיפור הראשון שלו. ניצחון ראשון זה, ולא משנה אם הבמה היא מקצועית, או מקצועית למחצה, היא אבן דרך חשובה באימוני התלמיד. התלמיד הוא בעל היכרות בסיסית של הצורות השונות, וכעת מתחיל ללמוד טכניקות מתקדמות יותר.

חגורה אדומה: מסמלת את העט האדום של התיקון, ויש האומרים את דמו השפוך של הסופר. התלמיד מתחיל לרכוש הבנה עמוקה של מהות הסיפור. עדיין הדחיות מובילות על פני הקבלות, אבל הדחיות הן לעתים קרובות יותר אישיות. התלמיד למד את סוגות הכתיבה הבדיונית. בשלב זה התלמיד מצליח לזהות בצורה מדויקת יותר את נקודות החוזק והחולשה שלו.

חגורה שחורה: מסמלת מיליון מלים שחורות אותן שפך התלמיד עד כה. בניגוד לאמונה הרוחחת, החגורה השחורה מסמלת רק את תחילת הדרך לקראת שליטה אמיתית, ולא את סופה. התלמיד מכיר את הסוגות והטכניקות של הכתיבה, ולמד להפנים את משמעת הכתיבה לתוך חייו היומיומיים. כעת התלמיד מוכן להתחיל ללמוד באמת את אומנויות הכתיבה.

http://www.sfnovelists.com/2009/04/24/the-writer-as-martial-artist/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...