יום שני, 1 ביוני 2009

אבל דווקא אין לי בעייה עם חוק הנאמנות

כפי שמופיע בלינק למעלה, נוסח הצהרת הנאמנות המתבקשת על פי החוק המוצע היא: "אני מתחייב להיות נאמן למדינת ישראל כמדינה יהודית ציונית ודמוקרטית, לסמליה ולערכיה, ולשרת את המדינה ככל שאדרש לכך, בשירות צבאי או בשירות חלופי, כפי שייקבע בחוק".
אין לי כל-כך בעייה עם זה.
אני יודע שהרבה מחברי הערבים הם בבעייה עם המילה ציוני, אבל אני כן ציוני, ואני לא חושב שהציונות היא גזענית.
אני יודע שהרבה מחברי הערביים הם בבעייה עם המילה יהודית, אבל מצטער, למרות שאני לא חושב שצריך להיות למדינה כל אופי יהודי הנגזר מחוקי המדינה, אני כן רוצה מדינה יהודית, או לכל הפחות מדינה ליהודים.
דווקא החוק המוצע הוא בסיס מצוין לדיון על האופי האזרחי של מדינת ישראל.
לצערי לא התקיים דיון כזה כבר הרבה זמן, אולי בעם לא התקיים דיון כזה אף פעם...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...