יום ראשון, 25 במרץ 2012

קו 16 מגיע לקבוץ חנתון


אם לא שמעתם עד היום על קבוץ חנתון, כנראה שאתם שייכים לרוב הדומם; קבוץ חנתון נמצא בגליל התחתון, בערך באמצע הדרך בין חיפה לטבריה, ליד צמת המוביל, לא רחוק מכפר מנדא, וסמוך למדי לשפרעם ולנצרת. מקווה שזה פירוט מספיק.
קבוץ חנתון נוסד בשנת 1983 על ידי התנועה המסורתית והסוכנות היהודית. כיוון שהייתי פעיל בתנועת הנוער נוע"ם, של התנועה המסורתית; הצטרפתי לגרעין לקיבוץ חנתון, וגם שהיתי בו כמה חדשים בתחילת 1992.
בשנת 1988 אגד הריצה מודעות צבע בגודל של עמוד מלא ונושאות את הכותרת של הפוסט הזה - קו אגד מספר 16 מגיע גם לקבוץ חנתון. גוף הטקסט של המודעה דיבר על העובדה שאגד מגיעה לכל מקום במדינה - אפילו לקבוץ חנתון. אם אני לא טועה זה היה החוק באותם ימים - אגד, בתמורה לעובדה שהיא מונופול בתחום התחבורה, חייבת לספק שירות אוטובוסי לכל מקום במדינה, גם ל'יישובים מבודדים', כמו חנתון.
במבט לאחור יש לפחות ארבעה דברים די משעשעים במודעה הזאת, ובכל התפיסה הזאת:
  1. אגד אייתה חנתון עם חיריק בח' במקום פתח (או קמץ, לא יודע), זה שעשע אותנו גם ב 1988.
  2. קו 16 האמור, נסע מחנתון לנצרת, פעם אחת ביום, בשעה שבע ועשרים בבוקר (אומרים שזה לקח לו בערך עשרים דקות). בכל ששת החדשים שבהם גרתי בחנתון (ב - 1992), לא ראיתי איש אחד עולה על הקו אפילו פעם אחת.
  3. קבוץ חנתון עדיין קיים. למעשה אחותי, שהייתה בגרעין של נוע"ם שנה אחרי, ולכן הייתה אתי בקבוץ גם כן ב 1992, היא עכשיו חברת קבוץ. לחנתון יש עכשיו גם הרחבה, מה שאומר שמספר הנפשות שנמצא שם כרגע הוא הגדול ביותר מעולם - משהו כמו מאתיים איש.
  4. למרות כל האמור לעיל, ולמרות הגידול שחל באותה העת גם באוכלוסיות של כפר מנדא, שפרעם ונצרת, דווקא עכשיו, למיטב ידיעתי, לא פועל אף קו של תחבורה ציבורית המגיע לקבוץ חנתון.

נ.ב.קוראים שמוצאים 'שגיאות בתמונה' כלומר למה לא ייתכן שהאוטובוס בתמונה הוא אכן קו 16, מוזמנים להשאיר את השגיאות כתגובה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...