יום שני, 23 ביולי 2012

הרכבת המהירה לבאר שבע


לפני קצת יותר משבוע חל שינוי משמעותי בחיינו בבאר שבע: הנסיעה ברכבת מעירנו לתל-אביב אורכת עכשיו רק 55 דקות!
לפי אתר הרכבת התהליך של הכפלת המסילה החל בשנת 2004, וזה אומר שהוא כנראה ארך משהו כמו שמונה שנים.
אני עצמי הגעתי לבאר שבע בסתיו 2006, וזה אומר שאני מחכה רק בערך שש שנים.
במשך השנים הללו זכיתי להרבה מאוד 'עקב מפגש רכבות תעצר הרכבת למספר דקות', וגם לדי הרבה 'זה אולי קצת לא נוח עכשיו, אבל בהמשך...'.
אז מיום ראשון שעבר הרכבות יוצאות מדי שעה מתחנת ב"ש מרכז (נסו לאמר את שם התחנה במבטא אמריקאי, ויהיה לכם ממש מגניב...) בשעה עגולה וארבעים וארבע דקות, במקום בשעה עגולה ושלושים ושתיים דקות. (אלה לא הרכבות המהירות המפורסמות שלוקחות חמישים וחמש דקות בלבד, אלא אלה שלוקחות שעה מן התחנה הצפונית ביותר של באר שבע עד התחנה הדרומית ביותר של תל-אביב. הרכבות המהירות הן נדירות למדי). שתיים עשרה דקות. זה הרווח שלי עד עתה.
הרכבות אמורות להגיע לתחנה ארבע עשרה דקות מוקדם יותר. בפעמיים האחרונות שנסעתי (אחת מהן היום) הן הגיעו בשתיים עשרה דקות איחור, כלומר שתי דקות מוקדם יותר מהאיטיות, אם כי גם האיטיות היו מאחרות לפחות בעשר דקות בדרך כלל...
אם כבר מקטרים אז:
  • עדיין הרכבות האחרונות ביום שישי יוצאות מתל אביב בערך באחת עשרה בבוקר בשעון קיץ!
  • עדיין יש רק רכבת אחת במוצאי שבת!
  • פעם הרכבות לבאר שבע היו עוברות דרך נתב"ג, מה שהקל על מי שנוסע למודיעין (אני! אני!), חשבתי שעם שדרוג הקו, לפחות יהיו רכבות כאלה מדי פעם, אבל פחות בינתיים זה לא כך...
  • הרכבת האחרונה יוצאת מתל-אביב בערך בעשר בלילה. מחיפה למשל יש רכבות לתל אביב ולנתב"ג כל הלילה...
  • וכמובן, הרכבת היא אותה רכבת ישנה, הקרונות עצמם נבנו לפני בערך עשרים שנה...

ואף על פי כן, ולמרות הכל, אני שמח על שתיים עשרה הדקות שאני חוסך בכל פעם, ועל כך שאין מפגשי רכבות, וגם סתם ככה, באופן כללי.

נ.ב. זה לא ממש קשור, אבל אני ושני ילדי הבוגרים התחלנו לעבוד על משחק הרפתקאות חינמי ופתוח. הנה האתר:





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...