יום ראשון, 20 ביולי 2014

אז עכשיו זה הזמן לדבר על אדם ורטה


אדם ורטה היה בשנת הלימודים תשע"ד מורה בתיכון אורט בטבעון. מורה לאזרחות.
הדברים שלו 'נגד צה"ל', ובעד חשיבה ביקורתית גם על אושיות חשובות כמו צה"ל, גרמו לכך שחלק מן התלמידים שלו התלוננו על החומר, או על דרכי החשיבה שהוא מלמד.
הדיון הגיע גם לכנסת, וגם לרשת אורט. ואדם ורטה הוזמן לשימוע לפני פיטורין ע"י מנכ"ל רשת אורט.
שר החינוך התערב בהליך, ואדם ורטה לא הפסיק את תפקידו במהלך שנת הלימודים.
אבל, כשהגיעו הדברים לדיון אם אדם ורטה ילמד באורט טבעון בשנת הלימודים תשע"ה, התברר כי אין לבית הספר מספיק תקנים, וכי לצערו של בית הספר הוא לא יוכל להעסיק את אדם ורטה בשנה הבאה.
יכול מאוד להיות שאכן חסרים תקנים באורט טבעון, אבל מנסיוני הקצר (מאוד) בתור מורה, אם מנהל באמת רוצה להמשיך את העסקתך, הוא ימצא דרך כלשהי לעשות את זה, אפילו אם מדובר במשרה מאוד חלקית.
אני גם לא מאשים את המנהל של אדם ורטה, שאת שמו אינני יודע. התפקיד של תיכון הוא ללמד, ולא לעסוק בפוליטיקה, שימועים, כנסת ושאר כאבי ראש מסוג זה.
מה שאני מנסה כן ללמוד מן המקרה הזה הוא לקח, בתור מורה צעיר במערכת.
ללא כל קשר לשאלה מה אומר חוזר מנכ"ל בעניין פוליטיקה בכתה, נראה שכדאי מאוד להיזהר בימים אלה, ובמיוחד להיזהר בדעות שהן לא בגבולות הקונצנזוס.
בימים אלה דעות מן הצד השמאלי של המפה הפוליטית, נמצאות פחות בקונצנזוס.
קשה לי למשל לדמיין שאם מורה, האופן היפותטי לחלוטין, אחרי שיגור טיל על האזור של בית הספר, הייתה אומרת בפני כתה, שיש בה גם תלמידים ערבים, במיעוט, ש'צריך לכסח לעזתים את הצורה, ואם בטעות ימותו כמה אזרחים, אז לא נורא', שמישהו היה אומר שהיא מנצלת את סמכותה בצורה לא הוגנת, או מעמידה את התלמידים שלה במצב בלתי אפשרי, או מעודדת לגזענות.
לעניות דעתי, המקרה ההיפותטי הזה הוא יותר חמור מכל מה שאדם ורטה עשה או אמר.
ולכן, מכאן, אם הבלוג הזה יעסוק בפוליטיקה ברמה הלאומית, הוא יהיה מאוד עדין ומרומז.
אז מה אני אומר על המצב הנוכחי?
בערך מה שאוהד של נבחרת ברזיל אומר על המאמן שלו...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...