יום שני, 29 ביולי 2019

מצטערים חבוב -שיר מאת דוד קהירי


אז פגשתי את חבר שלי דוד קהירי בגרנד קניון של באר שבע, ביום ששי בבוקר, והוא אמר לי שהוא כתבשיר, אז אמרתי לו תשלח לי, אז הוא שלח לי, אז אני מפרסם...


מצטערים חבוב
השיר נכתב בעקבות מקרה בו צעיר ממוצא אתיופי, סלמון טקה, נורה למוות על ידי שוטר.
מקרה זה העלה לתודעה מחדש את היחס המפלה כלפי עליה זו.

גם אם תתגבר על קשיי הקליטה
ותתערה בחברה,
למרות צבע עורך.
גם אם תהיה כמונו, כמעט.
תחשוב כמונו, כמעט.
תדבר כמונו, כמעט.
גם אם תקריב את חייך,
אם תתנפל על מחבל מתאבד
ותתפוצץ.
ואוטובוס שלם ינצל.
לא נוכל בהספד
להגיד שאתה
מלח הארץ.

הבן
מלח לבן מטבעו
ואתה,
לא.

דוד קהירי
© כל הזכויות שמורות למחבר
09.07.2019


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...