יום שישי, 20 במרץ 2009

ושוב בובליל בכותרות

הנה משהו שכתבתי על הנושא בפעם הקודמת...

הבארד

 

אם יש משהו שאני לא סובל זה שאומרים לי שהבעיה עם גברים זה שהם לא אוהבים לעצור ולבקש הוראות איך מגיעים.

הנה, אני לדוגמא תמיד עוצר ומבקש הוראות איך מגיעים, וזה גם תמיד עוזר לי, אבל זה הכי עזר לי כשרציתי לדעת על הבארד.

אני אוהב את היינליין. אני אפילו ממש ממש אוהב את היינליין, רק בזכותו הגעתי בכלל לכל הרעיון הזה שאפשר וצריך לבנות מכונת זמן, אפילו שכל תינוק יודע שהיו עוד כמה שכתבו על זה חוץ מהיינליין, אבל מי סופר אותם בכלל?

וחוץ מזה הוא זה ששכנע אותי שאמנות טובה יכולה להיות משהו משהו. אבל אני לא יודע להגיד את זה יפה, לא יפה כמו שהוא היה אומר את זה.

ואז פעם, באיזה סיפור אחד שלו, שקראתי, הוא אמר, זאת אומרת ההוא מהסיפור אמר שיש לו מכונת זמן, ואם יש לו זמן, אפילו שאיך זה יכול להיות שאין לך זמן אם יש לך מכונת זמן? אבל ההוא אמר שהוא רוצה לראות מחזה מקורי של הבארד. ומה שהייתי צריך להבין מזה זה שהבארד חי לפני היינליין, אבל בעצם אחרי זה הבנתי שטעיתי בזה שחשבתי את זה, אבל זה בכלל לא מה שחשוב.

מה שחשוב זה שהצלחתי לבנות מכונת זמן. ואחד הדברים הכי מצחיקים שקורים לך חמש שניות אחדי שגמרת לבנות את המכונת זמן זה שאתה כולך כאילו מה, איך לא חשבתם על זה קודם, זה מה זה פשוט?

אז אמרתי לעצמי אני חייב לקחת את היינליין לראות את הבארד כי הוא כל-כך רצה וזה. אבל מה שהכי מצחיק בכל הסיפורים על המכונת זמן זה שכולם כאילו מכוונים שנה ויאללה נוסעים לשנה, זה מה זה מפגר! כאילו שהטאכיונים יודעים כמה זמן עבר מאז שנולד ישו, אם בכלל הוא היה, שאני עוד הולך לסגור גם את הפינה הזאת יום אחד.

מכונת זמן זה משהו יותר רגיש מאלפא רומיאו ביום רע, שאני לא מבין איך החברה הזאת שרדה עד הזמן שלנו, אבל זה, איך אומרים, לא הנושא של הקטע הזה. מכונת זמן זה דבר רגיש. אתה יכול לקלוט מהירות באופן כללי, ואז אתה יכול אחרי כמה זמן לקבל איזה תחושה, אבל זה לא, איך אומרים, מדע מדויק.

אז מה שצריך לעשות זה לעצור ולשאול, ובגלל זה אני לא סובל שאומרים שגברים לא אוהבים לעצור ולשאול שאלות, כי כאילו מה, בלי לשאול אפשר לנגב עם כל המכונת זמן הזאת את התחת.

אז עצרתי ושאלתי איזה אחד, השארתי את המקום על תל-אביב, אם הוא שמע על היינליין. עושה לי, אני היינליין. אבל אני לא עשו אותי באצבע, בטח בתקופה של היינליין, כולם רצו להיות היינליין, אז עשיתי לו תוכיח. עשה לי מה קראת שלי? עשיתי לו, די זמן לאהבה, והרבה סיפורים קצרים. עושה תשאל אותי, תבחן אותי.

בחנתי אותו. יצא היינליין היינליין.

אז אני עושה לו, תגיד לי מי זה הבארד? עושה לי וויליאם שייקספיר, עשיתי לו מה זה? אז הוא התחיל להתנפח איך לא שמעתי על שייקספיר, ואיך שייקספיר כתב מלא מחזות, ויש כאלה שאומרים שזה לא הוא, בסוף הוא אומר לי שהגמר עוד כמה ימים.

עשיתי לו מה זה?

אז הוא התחיל להסביר איך התיאטרון של שייקספיר הוא עממי, ועכשיו זה המחזה של בובליל נגד פרידמן, ואני חייב לקחת אותו לשם. אז גם אני הסברתי לו שאני לא יכול לנסוע לעתיד, חוץ מאם זה לופ שהכינותי מראש. אבל ההוא בכל זאת היינליין, לא נבהל לדקה, עושה לי, זה לא הקטע של הזמן זה הקטע של המקום. אני רוצה להיות שם, בוילה של האח הגדול, מתחת לספה בסלון, בזמן של הגמר. אתה יכול לסדר את זה? לא אכפת לי לחכות שבוע.

עשיתי לו, בטרנזלציה של ווקטורים לוקליים כל מה שצריך להתחשב בו זה כוח קוריוליס. עושה לי יעני כן? עשיתי לו כן עם הראש כי די כמה אפשר כבר לדבר.

אז מה אני אגיד לכם? היה ממש יפה, רק לא הבנתי למה בובליל כל הזמן רק רוצה לראות את צ'רלי וחצי. בסוף ההוא עושה לי: "בחיאת, אתה חייב לקחת אותנו לראות את צ'רלי וחצי. לראות אותו באורגינל, ברגע שצילמו." ואני כולה תכננתי לקחת אותו להופעה אחת, אבל מה לא עושים בשביל היינליין?

 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...