יום ראשון, 24 במאי 2009

על היפופוטמים ועל ויקיפדיות

אם תקליקו למעלה, תוכלו להגיע אל הערך היפופוטם בויקיפדיה הערבית.
אני, באופן אישי, לא מבין את כל הערך, אבל אני יכול להעריך את אורכו, ואת מספר הציטוטים הגדול המופיע בו.
מה שאני כi מצליח להבין הוא שיש בערך גם מפה. מפה המתארת את תפוצת ההיפופוטמים בעולם. המפה כוללת גם את כל הנילוס, כולל הדלתא של הנילוס. ברוב המפה, כולל בנילוס ההיפופוטמים הוכחדו.
האמת, הופתעתי, לא ידעתי שהיו היפופוטמים בנילוס.
מה שמעניין הוא שאם תפנו משם לערך בעברית, גם בו תמצאו מפה, אבל שם אין היפופוטמים בנילוס או במצרים, וככל הנראה גם לא היו שם אף פעם. המ... מעניין.
אם תמשיכו לאותו ערך בויקיפדיה באנגלית, תראו שהערך ארוך אף יותר מבערבית, וכולל את המפה המופיעה בערך הערבי דווקא.
האם מדובר פה בתיאוריית קונספירציה?
האם כוחות הביטחון לא רוצים שנדע על היפופוטמים שהיו בנילוס?
ואגב, אני לא מבין את כל הערך בויקיפדיה בערבית, אבל אני כן מבין את השם של ההיפופוטם - סוס יאור.

2 תגובות:

  1. לכותב שורות מלומדות אלו שלום,
    אני לא מבינה למה צריך ללכת רחוק. למה לנדוד עד הנילוס הרחוק או עד החולה, כאשר כאן, בבאר-שבע שלנו, מסתובבים היפופוטמים למכביר. ולא רק שהם לא נכחדים אלא מספרם הולך ועןלה.
    נשאלת השאלה - האם זה נובע מהעובדה שבבאר-שבע איש אינו צד ההיפופוטמים ולכן אינם בסכנת הכחדה או שמא ריבוי המסעדות - בתי קפה - מזללות בבירת הנגב היא האשמה בריבוי ההיפופוטמים או אולי באר-שבע היא מעיקרה עיר סאטלנית, ובעיר כזו ההיפופוטמים אוהבים להתרבות?! שאלה פילוסופית חשובה ועקרונית. שבוע טוב וכל טוב, מבתיה - היפופוטמית בהתהוות.

    השבמחק
  2. כל עניין ההסתרה של ההיפופוטים שהיו בנילוס הוא כדי שלא נברר לעומק איך קרה שמשה לא נטרף על ידי הבהמות הללו ואז כל סיפור יציאת מצרים יהיה מוטל בספק.
    בקשר לתגובה של בתיה עליך לדעת שבימים אלו ממש יוצאת משלחת נכבדה שתצוד כל היפופוטם מסתובב חופשי ולכן עדיין יש לך אפשרות להפוך חזרה מהיפופוטם בהתהוות לבן אדם מן הישוב אנא, צמצמי בעוגות גבינה מה גם שאת סובלת מאלרגיה למוצרי חלב, כמה חבל.

    השבמחק

עשן הזמן עולה אל התקרה - פוסט סיום

בפעם הראשונה שבה נכנסתי לעשן הזמן התאריך היה 30.1.2007. בפעם השנייה התאריך היה 31.1.2007. נדמה לי שכבר אז, בפעם השנייה, הצעתי לצחי, הבעלים ש...